조프 베빙( Joep Beving , 1976년 1월 9일 도에틴켐Doetinchem 출생 )은 네덜란드의 작곡가 이자 피아니스트 이다. 교사의 아들로 태어난 그는 14세에 첫 밴드를 결성했고 나중에 음악원에 입성했지만 반복적인 손목 부상으로 1년 만에 피아노 공부를 포기해야 했다. 대신 그는 공공 정책과 행정을 공부했다. 그 후 그는 광고 사업에 뛰어들어 수많은 광고의 음악을 주로 담당했다. 그는 또한 단편 영화 Hortum (2010)과 Het cadeau (2015)의 사운드트랙을 작곡했다.
2015년 Beving 은 현대적인 클래식 분위기의 피아노곡들로 그의 첫 번째 앨범인 Solipsism 을 발표했다. 그는 자신의 작곡을 "복잡한 감정을 위한 접근 가능한 음악"이라고 설명한다.
2017년 그의 두 번째 앨범 Prehension 은 그의 데뷔 앨범과 비슷한 스타일로 등장했다. 2018년에 그는 Conatus 를 만들었다.
Beving은 Bill Evans, Keith Jarrett, Philip Glass, Arvo Pärt, Chopin, Satie, Radiohead 및 Mahler 와 같은 그의 음악적 영향을 거론한다. 그가 가장 좋아하는 클래식 작곡가는 Scriabin, Prokofiev (특히 그의 피아노 협주곡 3번), Mahler, Brahms, Arvo Pärt, Peteris Vasks 및 Tigran Hamasyan 이다. Beving은 그의 작곡에는 규칙이 없다고 말한다. 그의 음악은 종종 팝 구조(AABA)를 따르지만 앰비언트, 일렉트로닉, 미니멀 클래식 음악에서도 영감을 얻는다.
Joep Beving | Start - Deutsche Grammophon
음악 사업에서 성공하려면 재능, 타이밍, 운 세 가지가 필요하다고 합니다. 또한 당신을 알아차릴 수 있는 약간의 추가 사항이 있습니다. Joep Beving은 네 가지 모두를 풍부하게 가지고 있습니다.
거의 6피트 10에 달하는 그의 거친 머리와 흘러내리는 수염을 가진 네덜란드 피아니스트는 동화책에 나오는 친절한 거인을 닮았습니다. 그러나 절제되고, 잊혀지지 않고, 우울한 그의 연주는 그를 가장 부드러운 거인으로 표시하고 그의 섬세한 멜로디는 이 어려운 시기에 영혼을 달래줍니다.
"지금 세상은 바쁜 곳입니다."라고 Joep은 말합니다. “일반적인 사람들과 기본적인 인간 수준에서 다시 연결하고 싶은 강한 충동을 느낍니다. 우리의 만국 공용어인 음악은 하나로 묶는 힘이 있습니다. 우리의 문화적 차이에 관계없이 나는 우리가 인간의 의미에 대해 타고난 이해를 가지고 있다고 믿습니다. 우리는 그것을 보여줄 소름이 돋습니다.”
Joep의 음악은 불확실성과 두려움의 정신없는 세계에 대한 해독제입니다. 더 친절하고 희망적인 미래를 위한 사운드트랙입니다. 아직 오지 않은 삶의 영화에 대한 점수. "매우 감정적인 것입니다."라고 Joep은 동의합니다. “저는 그것을 '복잡한 감정을 위한 단순한 음악'이라고 부릅니다. 이미지를 향상시키는 음악, 관객들이 각자의 상상력으로 그 공백을 메울 수 있는 공간을 만드는 음악입니다.”
Joep Beving의 나머지 이야기는 행운과 더 나은 타이밍 중 하나입니다.
Joep("Yoop"으로 발음됨)는 14세에 처음으로 밴드를 결성하고 지역 마을의 재즈 페스티벌에서 라이브 데뷔를 했습니다. 그는 음악에서의 삶과 정부에서의 경력 사이에서 갈팡질팡하며 학교를 떠났습니다. 손목 부상으로 인해 음악원에서 피아노 공부를 포기하고 경제학 학위에 집중해야 했을 때 음악의 손실은 공무원의 이익이 될 것 같았습니다.
하지만 음악적 끌림이 너무 강했다. 그는 “항상 내 마음 속에 있었고 앞으로도 그럴 것”이라고 말했다. 두 가지 상충되는 경로 사이에서 타협에 도달한 그는 성공적인 회사에서 브랜드 매칭 및 음악 제작에 10년을 보냈습니다. "하지만 저는 항상 광고와 애증의 관계를 가지고 있었습니다. 저는 사람들에게 필요하지 않은 물건을 판매하기 위해 음악을 사용하는 것이 결코 편하지 않았습니다."
여가 시간에는 성공적인 네덜란드 뉴재즈 의상인 The Scallymatic Orchestra와 자칭 "electrosoulhopjazz 집단" Moody Allen과 함께 키보드를 연주했으며 1인 프로젝트 I Are Giant로 일렉트로니카에 손을 댔습니다. 그러나 자신의 고백에 따르면 “내가 아니었습니다. 자신의 목소리를 찾지 못했다”고 말했다.
광고계의 오스카상인 라이온스 페스티벌을 위해 칸으로 여행을 가는 동안 그가 호텔의 그랜드 피아노에서 자신의 작품 중 하나를 연주했을 때 상황이 바뀌기 시작했습니다. 사람들은 울기 시작했습니다. “제 음악이 청중에게 미칠 수 있는 감정적인 영향을 처음으로 목격했습니다.”
반응에 고무된 Joep은 암스테르담에 있는 자신의 집에서 친한 친구들을 위한 만찬회를 조직했습니다. 그곳에서 2009년에 돌아가신 할머니가 남겨주신 피아노로 음악을 연주했습니다. 그들이 내 거실 밖으로 여행해야 한다고 생각했던 음악. 내 악기만으로 솔로 앨범을 내고 싶다는 꿈을 향한 추진력이었다”고 말했다.
한 달 후 친한 친구가 예기치 않게 세상을 떠났고 조프는 그의 장례식을 위해 곡을 작곡했습니다. “나는 그의 화장을 처음으로 했다. 그 후 사람들은 그를 영원히 기념할 수 있도록 녹음을 하라고 권했습니다. 그는 비범한 사람이었습니다.”
그 반응에 영감을 받은 Joep은 더 많은 곡을 작곡하고 다음 3개월 동안 자신의 부엌에서 싱글 테이크로 녹음했으며, 그의 여자 친구와 어린 두 딸이 잠들어 있는 한밤중에 연주했습니다. 그 결과 그의 데뷔 앨범 Solipsism이 탄생했습니다.
그가 접근한 유일한 음반사에서 거절당한 그는 Rahi Rezvani("The Light She Brings"의 멋진 비디오도 제작한)의 삽화로 1,500개의 비닐 사본을 인쇄하는 데 비용을 지불했습니다. Joep은 2015년 3월 암스테르담의 핫한 패션 디자이너 Hans Ubbink의 스튜디오에서 앨범 출시를 무대에 올렸고 그곳에서 처음으로 공연을 했습니다.
그 첫 번째 바이닐 프레싱은 주로 친구들에게 빠르게 매진되었으며, 그 노래는 Spotify에서 즉시 히트를 쳤습니다. 뉴욕의 팀은 인기 있는 'Peaceful Piano' 재생 목록에 "The Light She Brings"라는 한 곡을 추가했습니다. “사람들이 곡을 저장하기 시작했고, 그래서 다른 곡을 넣었습니다. 그리고 나서 그들은 내 앨범 전체를 좋아하기 시작했습니다.” 곧 Solipsism 은 "Sleeping Lotus"라는 또 다른 곡으로 현재 3천만 회 이상의 스트리밍 재생을 통해 바이러스 현상이 되었습니다. 그리고 두 앨범의 모든 노래는 현재 1억 8천만 번 이상 스트리밍되었습니다.
그의 엄청난 온라인 성공의 결과로, Joep은 황금 시간대 네덜란드 TV 쇼에 출연하도록 초대되었습니다. 다음 날 그의 앨범은 차트의 정상에서 One Direction을 떨어뜨렸습니다. "그런 다음 며칠 후 Adele이 컴백했습니다. 그리고 나는 역사였습니다."라고 그는 웃습니다. 그러나 그때까지 그는 자신의 표를 만들었습니다.
그는 암스테르담의 유명한 Concertgebouw에서의 권위 있는 독주회를 포함하여 쇼를 제공하는 콘서트 프로모터에 의해 포위되었고 그의 앨범은 다른 친구가 그녀의 지역 바에서 "모스크바 노새를 피우고 마시는 모든 사람들과 함께 오전 2시에" 연주했을 때 베를린으로 향했습니다. 우연히 그 올빼미 중 한 명이 Deutsche Grammophon의 임원인 Christian Badzura였습니다. 온라인으로 연락을 취한 후, 그들은 Joep이 베를린의 Christophori Piano Salon에서 공연할 때 만났고, 결국 세계 최고의 클래식 레이블과 계약하게 되었습니다.
새로운 파트너십의 첫 번째 열매는 다음과 같습니다.Prehension. 타고난 후계자Solipsism, 그것은 Joep이 그의 음악에서 식별한 음악적, 철학적 주제를 전달합니다. “나는 우리 주변에서 일어나는 일들의 절대적인 그로테스크함에 반응하는 것입니다. 당신이 너무 하찮고 무력하다고 느끼기 때문에 파악하는 것이 불가능하기 때문에 현실과 주변 사람들로부터 자신을 소외시키는 것입니다. 나는 단지 내가 아름답다고 생각하는 것을 쓰고, 많은 메모를 남기고, 내 악기를 통해 이야기를 말하고, 우리를 단순하고 정직하며 아름다운 것으로 통합하려고 노력합니다.”
2018년 5월
They say you need three things to succeed in the music business – talent, timing and luck. Plus a little something extra to get you noticed. Joep Beving has all four in abundance.
At nearly six foot ten, with his wild hair and flowing beard, the Dutch pianist resembles a friendly giant from a book of children’s fairy tales. But his playing – understated, haunting, melancholic – marks him out as the gentlest of giants, his delicate melodies soothing the soul in these troubled times.
“The world is a hectic place right now,” says Joep. “I feel a deep urge to reconnect on a basic human level with people in general. Music as our universal language has the power to unite. Regardless of our cultural differences I believe we have an innate understanding of what it means to be human. We have our goosebumps to show for it.”
Joep’s music is the antidote to that hectic world of uncertainty and fear – a soundtrack for a kinder, more hopeful future; a score for the unmade film of lives yet to come. “It’s pretty emotional stuff,” agrees Joep. “I call it ‘simple music for complex emotions’. It’s music that enhances images, music that creates a space for the audience to fill in the gaps with their own imagination.”
As for the rest of Joep Beving’s story, it’s one of good fortune and better timing.
Joep (pronounced “Yoop”) first formed a band at 14 and made his live debut in his local town’s jazz festival. He left school torn between a life in music and a career in government. When a wrist injury forced him to abandon his piano studies at the Conservatoire and focus on an Economics degree, it seemed that music’s loss would be the Civil Service’s gain.
But the draw of music was too strong. “It was always in my heart,” he says, “and it always will be.” Reaching a compromise between his two conflicting paths, he spent a decade working for a successful company matching and making music for brands. “But I always had a love-hate relationship with advertising – I was never comfortable using music to sell people stuff they don’t need”.
In his spare time he played keyboards with successful Dutch nu-jazz outfit The Scallymatic Orchestra and self-styled “electrosoulhopjazz collective” Moody Allen, and dabbled in electronica with his one-man project I Are Giant. But, by his own admission: “It was not me. I had not found my own voice”.
That began to change during a trip to Cannes for the Lions Festival – the Oscars of the advertising world – when he played one of his compositions at the grand piano at his hotel… and people started to cry. “It was the first time I had seen the emotional effect my music could have on an audience.”
Encouraged by the response, Joep organised a dinner party for close friends at his home in Amsterdam, where he played them his music on the piano left to him by his late grandmother in 2009. “It was the first time my friends had heard me play music they thought should travel outside my living room. It was the push to pursue the dream of doing a solo album with just my instrument.”
A month later a close friend died unexpectedly, and Joep composed a piece for his funeral service. “I performed it for the first time at his cremation. Afterwards people encouraged me to record it so that it would be a permanent memorial to him. He was an extraordinary person.”
Inspired by the reaction, Joep wrote more tunes and recorded them in single takes over the course of the next three months in his own kitchen, playing in the still of night while his girlfriend and two young daughters were asleep. The result was his debut album Solipsism.
Turned down by the only record label he had approached, he paid to press 1,500 vinyl copies, with artwork by Rahi Rezvani (who also made the stunning video for “The Light She Brings”). Joep staged the album launch in March 2015, in the studio of hot Amsterdam fashion designer Hans Ubbink, and performed it there for the first time.
That first vinyl pressing quickly sold out, mainly to friends, and the songs were an instant hit on Spotify, whose team in New York added one tune – “The Light She Brings” – to a popular ‘Peaceful Piano’ playlist. “People started saving the tune, so they put another one on. Then they started liking the whole of my album.” Soon Solipsism was a viral phenomenon, with another tune, “Sleeping Lotus”, now over 30 million streamed plays. And all songs of both albums together have now been streamed over 180 million times.
As a result of his huge online success, Joep was invited to perform on a prime-time Dutch TV show. The following day his album knocked One Direction off the top of the charts. “Then, a few days later, Adele made her comeback – and I was history,” he laughs. But by then he had made his mark.
He was besieged by concert promoters offering shows, including a prestigious solo recital at Amsterdam’s famous Concertgebouw and his album found its way to Berlin when another friend played it in her local bar, “at 2am with everyone smoking and drinking Moscow Mules.” By chance, one of those night owls was Deutsche Grammophon executive Christian Badzura. After making contact online, they met when Joep performed at Berlin’s Christophori Piano Salon – and ended up signing with the world’s foremost classical label.
The first fruits of the new partnership are Prehension. A natural successor to Solipsism, it carries forward the musical and philosophical themes Joep identifies in his music. “I am reacting to the absolute grotesqueness of the things that are happening around us, in which you feel so insignificant and powerless that you alienate yourself from reality and the people around you because it is so impossible to grasp. I just write what I think is beautiful, leaving out a lot of notes, telling a story through my instrument, trying to unite us with something simple, honest and beautiful.”
5/2018